22 października 2018, Imieniny: Halki, Filipa, Przybysława
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Klasa 3x na wycieczce naukowej w Paryżu, 24-29 IX 2014

W dniach 24-29 września 2014 klasa 3x była na wycieczce naukowej w Paryżu.

24 września (środa) – wylecieliśmy z lotniska Warszawa-Modlin o godz. 9.25. Po przylocie do Beauvais wsiedliśmy do autobusu, który dowiózł nas do Porte Maillot, stamtąd metrem dojechaliśmy do schroniska.

Po południu poszliśmy na spacer. Przy Łuku Gwiazdy wysłuchaliśmy referatu Magdy Pechner (lektorka - Kamila Łozińska).
Następnie Polami Elizejskimi doszliśmy do Place de La Concorde, gdzie Patrick Benbenek odczytał referat Zuzanny Pawlak. Tam złapał nas deszcz, lecz mimo to odbyliśmy przechadzkę przez Ogrody Tuileries i pod Łukiem Caroussel Kamila odczytała dalszą część referatu Magdy Pechner. Na placu
Vendôme Andrzej Sala opowiedział o historii kolumny i architekturze tego miejsca. Było już ciemno, gdy doszliśmy do Opery Garniera.

25 września (czwartek), po wyjściu ze stacji metra poszliśmy obejrzeć budynek słynnej
Comédie Française, a następnie zajrzeliśmy na dziedziniec Palais Royale, gdzie wszyscy robili zdjęcia na "obciętych kolumnach".

Potem zwiedzaliśmy Luwr. O historii budowli mówiła Katarzyna Rogalska, o zbiorach - Kamila Łozińska. Odbyliśmy tam z panią Krystyną Sulkiewicz dwugodzinną lekcję historii sztuki dotyczącą malarstwa XVII i XVIII wieku, a potem było zwiedzanie indywidualne.

Po przerwie byliśmy w katedrze Notre Dame (referat Julii Nagler odczytała Ludwika Schwerin).

Następnym punktem zwiedzania była wyspa św. Ludwika i Place de Vosges, o którym mówiła Joanna Kaszyńska. Nasz spacer zakończyliśmy na Place de la Bastille, gdzie obejrzeliśmy gmach nowej opery.
26 września (piątek), przed południem byliśmy w
Musée d’Orsay, gdzie mieszczą się m.in. słynne zbiory malarstwa impresjonistów (referat Alicji Dziczek) oraz zwiedziliśmy Sainte Chapellle (referat Marii Kujawskiej). Po przerwie byliśmy w kościele Saint Sulpice, potem w Ogrodzie Luksemburskim,

a następnie oglądaliśmy kościół
Val-de-Grâce, Hôtel de Cluny (referat Katarzyny Rybus) i gmachy Sorbony (referat Natalii Olkuckiej). Wieczór zakończyliśmy kolacją w miłej restauracji w Dzielnicy Łacińskiej.
27 września (sobota), dzień rozpoczęliśmy od  wycieczki do nowoczesnej dzielnicy Defense (referat Karoliny Kowalskiej),

potem pojechaliśmy do Grand Palais (referat Wiktorii Rybak), gdzie udało nam się obejrzeć świeżo otwartą wystawę Niki de Saint Phalle.

Po przerwie ogladaliśmy
zespół budowli Inwalidów (referat Weroniki Wielopolskiej) oraz zwiedziliśmy Muzeum Rodina (referat Julii Antos). Po kolacji pojechaliśmy na przystań pod Wieżą Eiffela, skąd wypłynęliśmy statkiem na spacer po Sekwanie. Po powrocie pod oświetloną Wieżą Eiffela wysłuchaliśmy referatu Wiktorii Rybak,

grupa chętnych poszła z panem dyrektorem i panem Januszem Zaporowskim na nocny spacer na plac
Trocadéro.
28 września (niedziela), zwiedzanie rozpoczęliśmy od
kościoła św. Eustachego i Fontanny Niewiniątek (referat Anny Pięcek). Następnie obejrzeliśmy nowoczesny zespół budynków Les Halles oraz poszliśmy do Centrum Pompidou (referat Ludwiki Schwerin), gdzie mieliśmy okazję obejrzeć wystawę Marcela Duchampa.

Zwiedziliśmy także pracownię Constantina Brancusiego (referat Olgi Pepłońskiej).

Po południu
pojechaliśmy na Montmartre, gdzie oglądaliśmy miejsca związane z wybitnymi artystami, kabaretami artystycznymi (referat Weroniki Wysińskiej) i byliśmy w Bazylice Sacré Coeur (referat Anity Deptuły).

Pożegnalna kolacja odbyła się w położonej niedaleko schroniska restauracji japońskiej.

Wszyscy poszli wcześnie spać, bo trzeba było rano wstać.

29 września (poniedziałek).
Po wczesnym śniadaniu wyruszyliśmy na stację autobusów, skąd dojechaliśmy do Beauvais. Do Modlina  przylecieliśmy punktualnie o 13.30.

Autorkami programu naukowego były Krystyna Sulkiewicz i Anna Wigura. Kadrę stanowili: dyrektor Włodzimierz Taboryski, wychowawczyni Krystyna Sulkiewicz i Janusz Zaporowski. Przewodnikami byli wszyscy uczniowie.

Więcej zdjęć jest na naszym