22 października 2018, Imieniny: Halki, Filipa, Przybysława
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Klasa 1 na wycieczce naukowej po Lubelszczyźnie, 4-6 V

W dniach 4-6 maja klasa 1 była na objazdowej wycieczce naukowej po Lubelszczyźnie.

4 maja

Zwiedzanie zaczęliśmy od krótkiego przystanku w Gołębiu, gdzie mogliśmy zobaczyć manierystyczny kościół św. Floriana i św. Katarzyny oraz Domek Loretański (referat Janka Wachowskiego). Przed południem dotarliśmy do Puław, zwiedziliśmy zespół pałacowo-ogrodowy należący do rodziny Czartoryskich, poznaliśmy ich historię (referat Marii Witkowskiej). Następnie udaliśmy się do Kazimierza Dolnego (referat o historii miasteczka – Kuba Włodarski). Tam zobaczyliśmy kościół farny św. Bartłomieja, kamienice Przybyłów i Celejowską, synagogę i cmentarz żydowski. Przy budynku dawnej łaźni poznaliśmy życie i twórczość architekta Jana Koszczyca-Witkiewicza (referat Mateusza Skarbka) oraz historię Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi (referat Małgorzaty Kozak). Wieczorem dotarliśmy do Lublina.

5 maja

Dzień w Lublinie (referat o historii miasta – Jan Rotowski) rozpoczęliśmy od przybliżenia działalności Ośrodka Praktyk Teatralnych „Gardzienice” (referat Rozalii Ziołkowskiej). Zwiedziliśmy kościół Dominikanów oraz żydowski dom modlitwy na Lubartowskiej. Kolejnym punktem programu było Muzeum Lubelskie – Zamek (referat Krzysztofa Bobrowicza) oraz kaplica św. Trójcy (referat Karoliny Pieli). Po obiedzie zobaczyliśmy podziemia Starego Miasta, cerkiew Przemieniania Pańskiego oraz Archikatedrę św. Jana Chrzciciela i św. Jana Ewangelisty.

6 maja

Odwiedziliśmy Państwowe Muzeum na Majdanku (referaty o historii nazistowskiego obozu koncentracyjnego oraz o Pomniku Walki i Męczeństwa - Zuzanna Doherty i Aniela Janowska). Zanim wyjechaliśmy z Lublina wysłuchaliśmy referatu Marii Ciszewskiej o historii Teatru Provisorium oraz o Festiwalu Konfrontacje. W drodze do Warszawy zatrzymaliśmy się w Kozłówce, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Zamoyskich oraz Galerię Sztuki Socrealizmu.

Opieka merytoryczna  i wychowawcza: Beata Jaskłowska-Ferreras, Anna Wigura; przewodnikami na wycieczce byli uczniowie.