25 czerwca 2018, Imieniny: Dorota, Łucja, Wilhelm
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Klasa 2 była na wycieczce naukowej w Krakowie

W dniach 14-17 października klasa 2 była na wycieczce naukowej w Krakowie.

14 października, środa

Do Krakowa dotarliśmy około godz. 13.00. Zwiedzanie rozpoczęliśmy po obiedzie, najpierw zobaczyliśmy dwie wystawy w Kamienicy Szołayskich – „Niech żyje sztuka! Kolekcja Feliksa Jasieńskiego. Od Japonii do Europy. Rzeczy piękne i użyteczne” oraz „Grafika francuska od impresjonizmu do art nouveau”. Następnie poszliśmy do akademickiego kościoła św. Anny, gdzie podziwialiśmy architekturę Tylmana z Gameren oraz stiuki Baltazara Fontany. Dzień zakończyliśmy na dziedzińcu Collegium Maius.

15 października, czwartek

Po śniadaniu udaliśmy się na Wawel. Po drodze zobaczyliśmy wnętrza kilku kościołów: gotyckie świątynie Franciszkanów (referat o polichromiach Stanisława Wyspiańskiego – Jan Wachowski) i Dominikanów (referat Marii Witkowskiej), barokowy kościół śś. Piotra i Pawła (referat o Piotrze Skardze – Jan Rotowski) oraz romański św. Andrzeja. Zwiedzanie Wawelu zaczęliśmy od części reprezentacyjnej zamku (referat Krzysztofa Bobrowicza oraz Stanisława Świątkowskiego) oraz sali z „Damą z gronostajem” Leonarda da Vinci. Potem zobaczyliśmy wnętrze katedry oraz krypty (referat Anieli Janowskiej). Po obiedzie udaliśmy się do Galerii Sztuki XIX wieku w Sukiennicach. Wieczorem poszliśmy do Starego Teatru na spektakl „Trylogia” w reżyserii Jana Klaty.

16 października, piątek

Tego dnia spacerowaliśmy ulicami Kazimierza oraz Podgórza. Zwiedziliśmy słynną Aptekę pod Orłem, MOCAK (referat Rozalii Ziołkowskiej) oraz Synagogę Starą. Po obiedzie poszliśmy do kościoła Mariackiego, gdzie zobaczyliśmy słynny ołtarz Wita Stwosza (referat Marii Ciszewskiej). Wieczór spędziliśmy ponownie w Starym Teatrze, tym razem na sztuce „Paw królowej” w reżyserii Pawła Świątka.

17 października, sobota

Ostatniego dnia oglądaliśmy wystawę „Kraków – czas okupacji 1939-1945” w Fabryce Schindlera. Kraków opuściliśmy po obiedzie, do Warszawy dojechaliśmy ok. godziny 18.

Autorkami programu wycieczki były Beata Jaskłowska-Ferreras i Anna Wigura.