27 maja 2017, Imieniny: Juliusz, Magdalena, Jan
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Wycieczka naukowa klasy 1 do Gdańska, 4-6 V

W czasie gdy klasa trzecia głowiła się nad arkuszami maturalnymi, klasa pierwsza odkrywała różne oblicza Gdańska.

4 maja o godzinie 7.23 wyjechaliśmy z Dworca Centralnego w Warszawie. Gdańsk przywitał nas deszczem, ale nie przeszkodziło to nam w realizacji programu. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Ratusza Głównego Miasta. Dzięki przewodniczce poznaliśmy nie tylko architekturę tego miejsca, ale też historię Gdańska. Po obiedzie przenieśliśmy się do Oddziału Sztuki Dawnej Muzeum Narodowego. Tutaj samodzielnie uzupełnialiśmy karty pracy, które omówiliśmy przed „Sądem Ostatecznym” Hansa Memlinga. Wysłuchaliśmy też referatu o tym obrazie przygotowanego przez Anię.

Po wspólnie przygotowanej kolacji mieliśmy zajęcia z języka polskiego poświęcone „Hamletowi” Williama Szekspira.Analizowaliśmy też wiersz Zbigniewa Herberta "Tren Fortynbrasa" (na zdjęciu Arek jako Fortynbras, leżący Kuba jako duński książę).

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru, w czasie którego Lea opowiedziała o bramach miejskich. Następnie zwiedzaliśmy Dwór Artusa. Po krótkim czasie wolnym spotkaliśmy się w Bazylice Mariackiej, gdzie referat wygłosiła Julia. Po obejrzeniu kościoła wspięliśmy się na jego wieżę i podziwialiśmy panoramę miasta. Po obiedzie udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej. Każdy oglądał wystawę samodzielnie, a swoje spostrzeżenia spisywał w formie relacji. Wieczorem byliśmy w Teatrze Wybrzeże na spektaklu „Fahrenheit 451” (reż. Marcin Liber).

W niedzielę po śniadaniu o architekturze wybranych obiektów Długiego Targu opowiadał Juliusz.

W drodze do Europejskiego Centrum Solidarności obejrzeliśmy Kaplicę Królewską (referat Toli). W dawnej Stoczni Gdańskiej wysłuchaliśmy referatów Wiktora i Michała i zwiedziliśmy ekspozycję dotyczącą historii polskiej transformacji. Następnie poszliśmy do Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego. Nie oglądaliśmy tam spektaklu, ale wiele dowiedzieliśmy się o teatrze elżbietańskim. Pożegnalny obiad zjedliśmy we włoskiej restauracji. W Warszawie byliśmy o godzinie 21.00.

Autorką programu naukowego była nauczycielka historii sztuki Anna Wigura. Opieka wychowawcza, zajęcia z języka polskiego – Ewa Kretkowska.