07 grudnia 2019, Imieniny: Agata, Ambroży, Marcin
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Wycieczka naukowa klasy 1 do Katowic, 6-8 V

Od 6 do 8 maja 2019 roku, gdy w szkole odbywały się matury klasy trzeciej i matury próbne klasy drugiej, klasa pierwsza była na wycieczce naukowej w Katowicach.

Pierwszego dnia zobaczyliśmy pomnik Powstań Śląskich Gustawa Zemły (referat Jakuba),  zwiedziliśmy Halę Widowiskowo-Sportową Spodek (referat Zuzanny) oraz spacerowaliśmy szlakiem katowickiej architektury modernistycznej (opracowanie trasy: Julia A.), poznając takie obiekty jak np. archikatedra Chrystusa Króla (referat Julii N.). Na placu Sejmu Śląskiego zapoznaliśmy się z życiem i działalnością Wojciecha Korfantego (referat Ani) oraz ofertą kulturalną instytucji Katowice Miasto Ogrodów – Instytucja Kultury im. Krystyny Bochenek (referat Moniki). Wieczorem udaliśmy się do kina Światowid na film Yulli opowiadający historię kubańskiego baletmistrza Carlosa Acosty.

Kolejnego dnia zwiedziliśmy Śląskie Centrum Wolności i Solidarności przy kopalni Wujek (referat Franciszka), Muzeum Historii Katowic oraz osiedla Giszowiec i Nikiszowiec. Wieczorem wysłuchaliśmy ciekawych referatów dotyczących: historii bluesa na Śląsku (referat Miłosza), Paktofoniki (referat Lwa), Parku Śląskiego (referat Konstantego), festiwalu filmowego Węgiel Film Festiwal (referat Emilii) oraz działalności Karola Miarki (referat Liliany) oraz twórczości Kazimierza Kutza (referat Aleksandry).

Ostatni dzień poświęciliśmy na Muzeum Śląskie, gdzie zwiedziliśmy wystawę stałą poświęconą historii regionu oraz pracowaliśmy samodzielnie z kartami pracy w Galerii Sztuki Polskiej po 1945 roku. Wcześniej udało nam się zobaczyć Superjednostkę (referat Sary) oraz poznać historię Teatru Śląskiego im. Stanisława Wyspiańskiego (referat Zofii), a także domów towarowych Zenit i Skarbek (referat Mai). Przed wyjazdem do Warszawy zapoznaliśmy się z architekturą katowickiego dworca (referat Mili).

Program wycieczki przygotowała Anna Wigura, nauczycielka historii sztuki.

Opiekę wychowawczą sprawowały Joanna Janiak – wychowawczyni klasy 1 oraz Anna Wigura.