18 listopada 2018, Imieniny: Aniela, Klaudyna, Roman
» Szkoła istnieje od 1991 roku. Organ prowadzący: » Stowarzyszenie Sztuka Edukacja Promocja

Wyjazd naukowy kl. 3 do Wrocławia, 11-13 X

W czwartek 11 października wczesnym rankiem spotkaliśmy się z klasą drugą w hali głównej Dworca Centralnego. Oni jechali do Krakowa, a my do Wrocławia. Po długiej, bo prawie pięciogodzinnej podróży, zostawiliśmy bagaże w hostelu w centrum miasta. Zwiedzanie zaczęliśmy od Panoramy Racławickiej (referat Jakuba G.).

Następnie udaliśmy się do Muzeum Architektury (referat Anny), gdzie powtórzyliśmy wiadomości z klasy pierwszej o sztuce romańskiej i gotyckiej oraz obejrzeliśmy wystawę „1918-2018: stulecie niepodległości. Polska – światu”. Wśród wybitnych twórców prezentowanych na wystawie znalazł się między innymi nasz patron Jerzy Grotowski. Wieczorem w kinie Nowe Horyzonty obejrzeliśmy film Wojciecha Smarzowskiego pt. „Kler”. O wrocławskim festiwalu filmowym opowiedział nam Adam.

W piątek program zwiedzania rozpoczął się od historycznych terenów wystawowych. Izabela opowiedziała o Pawilonie Czterech Kopuł, Mania o jednym z symboli Wrocławia – iglicy. Po krótkim spacerze przyszła pora na lekcję muzealną w oddziale Muzeum Współczesnego. Zajęcia teoretyczne były poświęcone tematowi cielesności w sztuce XX wieku, a praktyczne miały formę warsztatów rzeźbiarskich.

Następnie obejrzeliśmy wystawę o Hali Stulecia, mieliśmy również okazję podziwiać wnętrze hali (referat Aleksandry R.). Po przerwie obiadowej spotkaliśmy się na lekcji w mieszczącym się przy Rynku Głównym Muzeum „Pana Tadeusza”.  Po lekcji przeszliśmy pod ratusz, gdzie wysłuchaliśmy referatu Oliwii. Potem udaliśmy się do Instytutu im. Jerzego Grotowskiego (referat Lei). Przy domach towarowych Braci Barasch (dziś D.H. Feniks) oraz przy Renomie referaty wygłosił Juliusz. Przed gmachem Opery Wrocławskiej o niej i innych miejscowych teatrach opowiedziała Tola. Intensywny dzień zakończyliśmy akcentem literackim, czyli głośnym czytaniem „Chłopów” W. Reymonta.

Ostatni dzień w większości przeznaczyliśmy na  zwiedzanie świątyń. O Synagodze pod Białym Bocianem opowiedział Wiktor, o katedrze św. Jana mówiła Weronika, a o kościele jezuitów Justyna. Byliśmy też w oddziale Muzeum Współczesnego prezentującym sztukę najnowszą. Tam samodzielnie oglądaliśmy wystawę „Ucieleśnione” i wypełnialiśmy karty pracy przygotowane przez Annę Wigurę. Do Warszawy wróciliśmy wieczorem. Był to ostatni, wspólny, szkolny wyjazd klasy trzeciej.

Program wyjazdu opracowała Anna Wigura, opiekę wychowawczą i merytoryczną sprawowały Ewa Kretkowska i Anna Wigura.